Classroom Uzaktan Eğitim Sistemi Akademisyenler için Kullanım Kılavuzu

 

İçindekiler

Uzaktan Eğitim Sisteminin Kullanımı

Uzaktan Eğitim Sistemi İş Akış Diyagramı

Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanım Videosu

Canlı (Sanal) Ders Gerçekleştirme

Etkileşimli Canlı Sanal Ders Gerçekleştirme

Etkileşimsiz Canlı Sanal Ders Gerçekleştirme

Canlı Ders Video Kaydının Öğrencilerle Paylaşımı

PowerPoint Sunusuna Ses Ekleme

Ekran Görüntüsü Kaydetme

Mobil Cihazlarla Sisteme Erişim

Teknik Destek

Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanım Kılavuzu (PDF İndir - 2.69MB)

 

 

Akademisyenler için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanımı

Uşak Üniversitesinde derslere giren akademisyenlerimiz uzaktan eğitim sistemlerine https://classroom.google.com adresinden erişebilirler. Sisteme giriş yaptıkları anda kullanıcı adı olarak @usak.edu.tr e-posta adreslerini ve e-posta parolalarını girebilirler. Öğretim elemanın karşısına verdiği dersler otomatik olarak listelenecektir. Herhangi bir ders silme ya da reddetme işlemi gerçekleştirilmemesi gerekmektedir. Akademisyenlerimiz derslerine ilk girişte "Kabul et" butonlarına tıklayarak dersleri üzerlerine almalıdırlar. Bazı otomatik ders atamalarında dersler sistem tarafından otomatik atandığı için bu buton görülmeyebilir.

Uzaktan eğitim dersleri, ders programından otomatik olarak çekilerek oluşturulduğu için ders programında yer almayan derslerin uzaktan eğitim dersleri oluşturulmamıştır. YL ve DR dersleri de bu kapsamdadır. Eksik derslerinizi eğer öğrenci sayınız az ise Classroom anasayfadan akademisyenlerimiz kendileri oluşturabilirler ve sınıflarına ait kodu öğrencileri ile paylaşarak öğrencilerin derslerine katılımlarını sağlayabilirler. Öğrencilerimize yönelik olarak hazırlanmış uzaktan eğitim kullanım yönergesine https://ue.usak.edu.tr/menu/5901 adresinden ulaşılabilir.

Derse başka bir akademisyeni eğitmen olarak atamak için Classroom uzaktan eğitim ders ortamında yer alan "Kişiler" listesindeki "Öğretmen olarak ekle" bölümünden derslere ikinci bir akademisyen eklenebilir. Bir başkasına ait derse akademisyen olarak atanmak için; dersin "Öğretmen" rolünde atanmış akademisyeninden sizi derse "Öğretmen" rolünde eklemelerini talep edebilirsiniz. Bu işlem gerçekleştirildiğinde @usak.edu.tr e-posta adresinize bildirim e-postası iletilir. Akademisyenlerimiz dersleriyle ilgili diğer sorunları http://destek.usak.edu.tr adresinden iletebilirler.

Akademisyenlerimiz üzerinde işlem yapmak istediği ders alanına erişim sağlayarak ders içeriği, duyuru ve materyal paylaşımında bulunabilirler. Canlı ders gerçekleştirmek isteyen akademisyenlerimiz bir sonraki videoyu inceleyebilirler. Akademisyenlerimiz sistem üzerinde Word dokümanı (doc, docx), Excel çalışma kitapları, PDF ders notları, PowerPoint  (ppt, pptx) sunu dosyaları, resim, görsel, video, animasyon, grafik vb. dijital ders materyali paylaşabilirler.

Akademisyenlerimizin hazırlayacakları ders içeriklerinde telif hususları kendi sorumluluklarındadır.

 

Akademisyenler için Uzaktan Eğitim Sistemi İş Akış Diyagramı

Classroom Uzaktan Eğitim Sistemi Akış Diyagramı

 

Akademisyenler için Sistem Kullanım Videosu:

Akademisyenlerimiz Classroom derslerine farklı türlerde ders içerikleri ekleyebilirler (pdf, doc, txt, xls, png, jpg, mp4, mov vs.). Kurum e-posta adreslerimizle (...@ogr.usak.edu.tr) dersinize katılan öğrenciler bu eklenen ders içerilerine sorunsuz şekilde erişebilirler. Ancak kurum dışı e-posta hesaplarıyla derse kaydolan öğrenciler ders içeriklerine ulaşamayabilirler. Bu öğrencilere ders öğretim elemanı tarafından her bir dosya erişimi için izin vermesi gerekir. Öğrenci yönergelerinde kurum e-postalarıyla derslerine kaydolmaları gerektiği defaatle belirtilmiştir. Ancak yine de kurum dışı e-posta hesabıyla üyelik yapanlar olabilir. Bundan dolayı öğrencilerinizi kurum hesaplarıyla derslerine kaydolmaları konusunda öneride bulunabilirsiniz.

Classroom sistemine istenilen türlerde dosya yüklenebilir. Her bir dosya yükleme işleminin ardından sınıfınıza kayıtlı tüm öğrencilere e-posta gönderilerek haber verilmektedir. Ayrıca "Google Classroom" uygulamasını iOS ya da Android cep telefonlarına / tabletlerine yüklemiş olan öğrencilere aynında bildirim gitmektedir. Bu bildirimler, dosya yükleme ile beraber video yükleme, her türlü duyuru, ödev, anket vb. etkinlik işlemlerinde de  de öğrencilere gitmektedir. 

 

 

Akademisyenler için Canlı Etkileşimli / Etkileşimsiz Sanal Ders Gerçekleştirme

Uzaktan eğitim sistemimizde iki türde canlı ders yapabilme imkanı vardır. Bunlardan ilki etkileşimli diğeri ise etkileşimsiz canlı derstir. Canlı ders için kamera, mikrofon ve bir bilgisayar yeterli olabildiği gibi gerekli hallerde cep telefonu üzerinden de gerçekleştirilebilir.

Etkileşimli canlı derste hem sizin hem de öğrencilerinizin kamera ve mikrofonları açılabilmektedir. Bu tür derste öğrencileriniz sizinle sesli ve görsel olarak iletişim kurabilir ve sohbet bölümü vasıtasıyla yazılı olarak derse dahil olabilir. Ekran paylaşımı yapılabilmektedir. Anlık iletişim söz konusudur. Herhangi bir gecikme yoktur. Tüm ders video olarak kaydedilebilir. Etkileşimli sanal canlı ders genellikle öğrenci sayısının az olduğu sınıflarda tercih edilebilir.

Etkileşimsiz canlı derste yalnızca sizin kamera ve mikrofonunuz açılabilir. Televizyon yayını gibi düşünülebilir. Canlı dersinizi izleyen öğrencilerinizi göremez, onlarla iletişim kuramazsınız. Yalnızca sizi canlı yayında izleyip, dinleyebilirler. Sohbet vb. bir bölüm yoktur. Öğrencilerinizle etkileşim kuramazsınız. Ekran paylaşımı yapılabilir. Anlık iletişim yoktur. 30-45sn. gecikme söz konusudur. Tüm ders video olarak kaydedilebilir. Etkileşimsiz sanal canlı ders genellikle öğrenci sayısının fazla olduğu sınıflarda tercih edilebilir.

 

Etkileşimli Canlı Sanal Ders Gerçekleştirme

Uşak Üniversitesinde derslere giren akademisyenlerimiz uzaktan eğitim sistemlerine https://classroom.google.com adresinden ulaşıp ders alanına giriş yapmalıdırlar. Sanal derslerini Google Meet aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Öğretim elemanlarımız öncelikle Google Takvim üzerinde bir konferans etkinliği oluşturmalı, ardından konferansa erişim linkini (sanal sınıfa giriş bağlantısı ör: https://meet.google.com/abc-def-ghi) öğrencileri ile paylaşmalıdırlar. Canlı dersler istenirse öğretim elemanı tarafından kayıt altına alınabilmekte, böylelikle canlı derse katılamayan öğrencilerimiz daha sonradan video kaydını izleyebilmektedirler. Canlı ders sistemi üzerinde dosya paylaşımı ve ekran paylaşımı imkanı bulunmaktadır. Canlı ders sistemi yalnızca Google Chrome tarayıcı üzerinde çalıştırılabilir.

Canlı ders toplantısı Google Takvim üzerinde oluşturulurken, Etkinlik Ayrıntıları bölümünde isminiz yerine sınıf seçilirse sınıftaki öğrencileriniz kendi Google Takvimleri üzerinde bu etkinliği görebileceklerdir. Ayrıca ders başlamadan önce eğer bildirimleri açıksa öğrencilere uyarı gidecektir. Ayrıca sınıf seçme işlemi gerçekleştirmeniz, yaptığınız sanal ders kayıtlarının tasniflenmesi konusunda yardımcı olacaktır. Seçmemeniz halinde, öğrencileriniz sanal canlı dersinize Akışınızda paylaşacağınız bağlantı üzerinden erişebileceklerdir.

Canlı ders toplantısı oluşturulurken her hafta yeni bir toplantı oluşturmak yerine tek bir toplantı oluşturarak tekrarlı etkinlik haline getirebilirsiniz. Bu sayede; hem aynı sınıf öğrencileriniz için gerçekleştirdiğiniz tüm derslerinizi aynı sanal sınıf içerisinde yürütmüş olursunuz hem de her hafta yeni bir sanal ders etkinliği oluşturmak zorunda kalmazsınız. Tekrarlı etkinlik ayarını canlı ders toplantısı Google Takvim üzerinde oluşturulurken "Diğer seçenekler" bölümü üzerinden özel tekrarlı etkinlik ve kaç hafta boyunca tekrar edeceği seçilebilir. İşlem basamakları için tıklayınız.

Google tarafından hazırlanmış teknik yardım dokümanı için tıklayınız.

Diğer bir Google Meets yardım dokümanı için tıklayınız.

Akademisyenler için etkileşimli canlı ders gerçekleştirme videosu:

 

 

Etkileşimsiz Canlı Ders Gerçekleştirme

Uşak Üniversitesinde derslere giren akademisyenlerimiz uzaktan eğitim sistemlerine https://classroom.google.com adresinden ulaşıp ders alanına giriş yapmalıdırlar. Sanal derslerini Google Meet aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Öğretim elemanlarımız öncelikle Google Takvim üzerinde bir konferans etkinliği oluşturmalı, ardından canlı yayın izleme bağlantısını (stream) öğrencileri ile paylaşmalıdırlar. Bu noktada dikkat edilmesi gereken, etkileşimli derste olduğu gibi meet linkini değil stream.meet.google.com/stream/123456 gibi stream akış bağlantısının paylaşılmasıdır. Eğer meet bağlantısını öğrencilerle paylaşılırsa bu durumda öğrenciler yine kamera ve mikrofonları açık halde canlı derse giriş yapacaklardır. Canlı dersler istenirse öğretim elemanı tarafından kayıt altına alınabilmekte, böylelikle canlı derse katılamayan öğrencilerimiz daha sonradan video kaydını izleyebilmektedirler. Canlı ders sistemi üzerinde dosya paylaşımı ve ekran paylaşımı imkanı bulunmaktadır.

Canlı ders toplantısı Google Takvim üzerinde oluşturulurken, Etkinlik Ayrıntıları bölümünde isminiz yerine sınıf seçilirse sınıftaki öğrencileriniz kendi Google Takvimleri üzerinde bu etkinliği görebileceklerdir. Ayrıca ders başlamadan önce eğer bildirimleri açıksa öğrencilere uyarı gidecektir. Ayrıca sınıf seçme işlemi gerçekleştirmeniz, yaptığınız sanal ders kayıtlarının tasniflenmesi konusunda yardımcı olacaktır. Seçmemeniz halinde, öğrencileriniz sanal canlı dersinize Akışınızda paylaşacağınız bağlantı üzerinden erişebileceklerdir.

Canlı ders toplantısı oluşturulurken her hafta yeni bir toplantı oluşturmak yerine tek bir toplantı oluşturarak tekrarlı etkinlik haline getirebilirsiniz. Bu sayede; hem aynı sınıf öğrencileriniz için gerçekleştirdiğiniz tüm derslerinizi aynı sanal sınıf içerisinde yürütmüş olursunuz hem de her hafta yeni bir sanal ders etkinliği oluşturmak zorunda kalmazsınız. Tekrarlı etkinlik ayarını canlı ders toplantısı Google Takvim üzerinde oluşturulurken "Diğer seçenekler" bölümü üzerinden özel tekrarlı etkinlik ve kaç hafta boyunca tekrar edeceği seçilebilir. İşlem basamakları için tıklayınız.

Öğrencileriyle etkileşimli ya da etkileşimsiz canlı ders yapmak istemeyen akademisyenlerimiz, dilerlerse videolarını asenkron (eşzamansız) olarak çekip, Classroom ders ortamında öğrencileriyle video dosyalarını paylaşabilirler. Bu işlem için örneğin en basitinden cep telefonuyla öğretim elemanın ders anlatım vidosu çekmesi ve bu videoyu Classroom ders ortamında dosya olarak paylaşması şeklinde gerçekleştirilebilir.

Google tarafından hazırlanmış teknik yardım dokümanı için tıklayınız.

Diğer bir Google Meets yardım dokümanı için tıklayınız.

Akademisyenler için etkileşimsiz canlı ders gerçekleştirme videosu:

 

 

Akademisyenler için Geçmiş Canlı Ders Video Kaydının (Ekran Görüntülerinin) Öğrencilerle Paylaşımı

Google Meets üzerinden gerçekleştirilen sanal canlı ders videoları kaydedilerek öğrencilere paylaşımı yapılabilir. Bu işlem için canlı ders esnasında toplantının kaydedilmesi gerekmektedir. Toplantı esnasında kamera ve mikrofona ilave olarak "Ekran Paylaşımı" da gerçekleştirilebilir. Böylelikle herhangi bir ilave programa gerek kalmadan Meets üzerinden ekran görüntümüzü kaydedip öğrencilere iletilebilir. Toplantı bitiminde bu video kaydı otomatik olarak öğretim elemanının e-posta adresine Google Drive bağlantısı olarak iletilecektir. Bu video dosyasının öğrencilerle paylaşılabilmesi için dosya izinlerinin değiştirilmesi, gizliden açığa çevrilmesi gerekmektedir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra videonun bağlantısı kopyalanarak Classroom Ders Anasayfasında öğrencilerle paylaşılabilir. Dilenirse video indirilerek (download) ardından öğrencilerin erişebileceği bir yerde paylaşılabilir. Bu sayede canlı dersi kaçıran ya da daha sonra izlemek isteyen öğrencilerimiz bu videoya erişip izleyebilirler. Ders bitiminde e-posta adresine iletilen video kaydı bilgisayara indirildikten (download) sonra akışa yüklenebileceği gibi, Google Drive link (bağlantı) paylaşımı verilerek de olabilir. Link paylaşımlarında paylaşım izin hususlarına dikkat edilmelidir, aksi halde öğrenciler videoyu izleyebilmek için akademisyenlerimize izin talebi iletmek zorunda kalacaklardır.

 

 

Akademisyenler için PowerPoint Sunusuna Ses (anlatım) Ekleme

Microsoft Office PowerPoint sunularına ses ekleyebilirsiniz. Bu sayede öğrencinin daha fazla duyusuna hitap edilebileceği için öğrenme ve kalıcılığı olumlu yönde etkileyecektir. Ses ekleme işlemi PowerPoint 2016 versiyonunda gerçekleştirilmiştir. Diğer versiyonlarda da ses eklenebilir ancak menüdeki yerleri farklılık gösterebilir. Ses eklemek için slayt üzerinde Ekle sekmesi üzerinden Ses bölümüne gelerek Ses Kaydet bölümünden mikrofonunuz vasıtasıyla ses kaydedebilirsiniz. Classroom sanal sınıf ders alanlarınıza bu sunuları ekleyebilirsiniz.

 

 

Akademisyenler için Ekran Görüntüsü Kaydetme

Uşak Üniversitesinde derslere giren akademisyenlerimiz Camtasia programı ile ekran görüntülerini yakalayarak video formatında kaydedebilirler. Bu videoları Classroom sistemi üzerinden öğrencileri ile paylaşabilirler. Camtasia programında "Record" tuşuna basarak tüm ekranınızı ya da belirteceğiniz bir alanı kayıt edebilirsiniz. Dilerseniz üzerine ses kaydınızı da ekleyebilirsiniz. Programı indirmek için tıklayınız.

 

 

 

 

Mobil Cihazlarla Erişim

 Google Classroom Uygulaması

IOS versiyon: https://apps.apple.com/us/app/google-classroom/id924620788

Android versiyon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom&hl=tr

 

 Google Meet Uygulaması

IOS versiyon: https://apps.apple.com/us/app/hangouts-meet-by-google/id1013231476

Android versiyon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.meetings&hl=tr

 

 

Teknik Destek

Destek ve yardım taleplerinizi destek.usak.edu.tr adresinden iletebilirsiniz.

 

Hazırlayan: Öğr. Gör. Dr. Erdi Okan YILMAZ | erdi.yilmaz@usak.edu.tr

 


Oluşturma: 19 Mart 2020