Classroom Uzaktan Eğitim Sistemi Öğrenciler için Kullanım Kılavuzu

 

İçindekiler

Rektörümüz Prof. Dr. Ekrem SAVAŞ'ın Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Öğrencilerimize Mesajı

Uzaktan Eğitim Sistemine Kayıt Olma

Ders Kayıt İşlemleri Videolu Anlatım

Ders Kaydı İşlem Basamakları

Classroom Sisteminin Kullanımı

Classroom Sınav Sınıflarına Kayıt İşlemleri

Classroom Sisteminin Kullanımı Videolu Anlatım

Kullanıcı Adı ve Parola Konusunda Karşılaşılan Sorunlar

Kullanıcı Şifre Değiştirme İşlemi Videolu Anlatım

Ortak Zorunlu Ders Sınavları Hakkında

Dersten Öğrenci Kaydını Silme

Online Sınava Giriş ve Sınavı Gerçekleştirme

Sınav Formu Erişim İzni Hakkında

Sınavların Geç Teslimi ya da Teslim Edilmemesi

Ortak Zorunlu Derslere Kayıt Olma

Erişim Koduyla Sınıfa Kayıt Olma

Sanal Sınıf Kişi Listesinde İsim Görünürlüğü

Mobil Cihazlarla Erişim

Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanım Kılavuzu (PDF İndir - 3.25MB)

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

Güncel Duyurular için Resmi Sosyal Medya Hesaplarımız

Teknik Destek

 

 

Öğrenciler için Uzaktan Eğitim Sistemine Kayıt Olma

(Bu bölümde yazan bilgiler eskidir. Lütfen güncellenmesini bekleyiniz.) Uşak Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerimiz uzaktan eğitim sistemlerine ders programları üzerinden ulaşabilirler. Öğrencilerimiz ders programlarına Uşak Üniversitesi anasayfasında yer alan Ders-Sınav Programı üzerinden ya da  https://www.usak.edu.tr/DersProgrami/Index 
adresinden doğrudan erişebilirler.

Öncelikle her bir öğrencimiz ilgili derslerine kendilerini kayıt etmeleri gerekmektedir. Her öğrencinin derse kaydı kendi sorumluluğundadır. Alttan ve üstten alınan derslere de ders programından bulunarak kaydolunması gerekmektedir.

Öğrencilerimiz Classroom derslerine kayıtlarını https://udks.usak.edu.tr sitesi üzerinden yapacaklardır. Classroom ortamına geçince de ...@ogr.usak.edu.tr e-posta adresi ve parolalarını girerek ders kayıt işlemini tamamlayabilirler. Öğrencilerimiz ilk kayıt işlemlerini tamamlandıktan sonra sonraki girişlerinde "Derse katılmak için tıklayınız." bağlantısını kullanarak ya da https://classroom.google.com uzaktan eğitim ders alanına doğrudan erişim sağlayabilirler. Öğrencilerimiz eğer var ise, öğretim elemanları tarafından oluşturulan canlı derslere katılmak için Google Chrome tarayıcısı üzerinden sanal canlı derslerine erişebilirler. Kayıt işlemleri esnasında kayıt / parola vb. sorun yaşayan öğrencilerimiz bu dokümanın son kısmında yer alan parola işlemleri bölümünü okuyabilirler.

Her öğrencimiz derse kendisi kayıt olmalıdır. İlk kayıtlarını ders programlarından kendileri gerçekleştiren öğrencilerimiz sonraki girişlerini https://classroom.google.com adresinden doğrudan gerçekleştirebilirler. Yanlış derse kayıt olan ya da dersten kaydını silmek isteyen öğrencilerimiz Classroom anasayfasında ilgili dersin üzerinde yer alan "Kaydı iptal et" butonuna tıklayarak kayıtlarını silebilirler.

Öğrencilerimizin ders öğretim elemanları tarafından kendilerine sunulan ders içeriklerini takip etmeleri, gerekli hallerde canlı derslere katılmaları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan çevrimiçi kısa sınav (online quiz) etkinliklerine katılmaları beklenmektedir.

Aradığı dersi ders programında bulamayan öğrencilerimiz, ders öğretim elemanından ya da o derse kayıtlı sınıf arkadaşlarından sınıfın kodunu isteyek dilerlerse classroom.google.com adresinden "Sınıfa Katıl" bölümünden kod girerek manuel olarak kendilerini o derse kayıt edebilirler.

Öğrenciler için ders kayıt işlemleri videosu aşağıda yer almaktadır. (Kayıt videosu güncellenecektir!)

 

 

Ders Kaydı İşlem Basamakları

(Bu bölümde yazan bilgiler eskidir. Lütfen güncellenmesini bekleyiniz.) Derse kayıt için iki yol vardır. Birinci yol, usak.edu.tr anasayfadaki ders programınız üzerinden tıklayarak otomatik kayıt işlemidir. Bu metod aşağıdaki iş akış diyagramında yer alan işlem basamakları ile yürütülmektedir. Öncelikle öğrencilerimiz usak.edu.tr anasayfadaki ders programlarına girmeli, ilgili derslerini bulup üstlerine tıklayınca açılan pencereden derse kayıt ol bağlantısına tıklamalıdırlar. Daha sonra öğrenci numaraları ve parolalarını girerek kayıt işlemini başlatabilirler, sistem otomatik Google Classroom tarafına yönlenecektir bu bölümde ..@ogr.usak.edu.tr e-posta adresiniz ve parolanızla oturum açarak kayıt işlemini tamamlayabilirsiniz. İkinci yol ise manuel kayıttır. Bu yöntemde dersin kodunu öğrenerek derse Classroom sayfasında derse katıl bölümünden dersin kodunu girerek kendinizi derse kaydetmeniz şeklinde gerçekleşmektedir. İkinci yol olan manuel kayıt işlemine ait işlem basamaklarını görmek için tıklayınız.

Öğrenciler için otomatik ders kayıt işlemleri

 

 

Öğrenciler için Classroom Sisteminin Kullanımı

Classroom uzaktan eğitim sisteminde tüm derslerine kayıt işlemlerini kendileri gerçekleştiren öğrencilerimiz, https://classroom.google.com üzerinden doğrudan tüm derslerine ulaşabilir. Dersler arasında hızlı biçimde gezinti yapabilir. Akış bölümünde ders öğretim elemanı tarafından kendilerine sunulan içeriklere ulaşabilir, varsa duyuruları okuyabilir. Akışta dilerse bir şeyler paylaşabilir. Sınıf Çalışmaları bölümünde ders öğretim elemanı tarafından ödev, materyal, anket, quiz tarzı etkinlikleri görebilir ve uygulayabilir. Kişiler bölümünde de öğretim elemanı ve sınıf arkadaşlarına doğrudan ulaşabilir.

Değerli öğrencilerimiz, sanal canlı derslerin kayıt alındığını unutmayınız.  Bu ortamların resmi ortamlar olduğunu ve buradaki tüm görüntülü / görüntüsüz, sesli ve yazılı iletilerinizin kayıt altına alındığını unutmayınız. Ayrıca Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na göre buradaki her türlü ders ses ve video kaydının üçüncü bir taraf/taraflarla paylaşımı suçtur. Bu konuda tüm sorumluluğun sizde olduğunu unutmayınız.

Google Meets canlı derslerin izlenmesi hakkında teknik yardım dokümanına ulaşmak için tıklayınız.

Öğrenciler için Classroom sisteminin kullanım videosu aşağıda yer almaktadır.

 

 

Kullanıcı Adı ve Parola Konusunda Karşılaşılan Sorunlar Hakkında

Parolalarını bilmeyen / hatırlamayan öğrencilerimiz https://kimlik.usak.edu.tr/ adresinden parolalarını sıfırlayabilirler*. Parola yenileme e-posta adresini değiştirmek isteyen öğrencilerimiz, OBS'ye (Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi) https://obs.usak.edu.tr/ adresine e-Devlet üzerinden giriş yapıp, birincil 1. e-posta adresi alanını değiştirip daha sonra tanımladıkları yeni e-posta hesabı ile https://kimlik.usak.edu.tr/ adresi üzerinden parolarını sıfırlayabilirler ve yeni parola oluşturabilirler.

Classroom tarafında oturum açmak için ...@ogr.usak.edu.tr ile başlayan e-posta adresiniz ve parolanızla giriş yapmanız gerektiğini unutmayınız. Kimlik.usak.edu.tr adresinde parolanızı güncellediğinizde ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabınızın parolası da yeni parolanızla değişmektedir.

*Lütfen parolanızı değiştirirken yeni parolanızda Türkçe karakter (ı-ğ-ü-ş-ç-ö-Ğ-Ü-Ş-İ-Ö-Ç) kullanmayınız!

Parola sıfırlama işlem basamakları için aşağıdaki akış diyagramını inceleyebilirsiniz.

Önemli uyarı! "Parolanızı sıfırladıktan sonra en az bir kere e-posta hesabınıza giriş yapınız." 

Parolanızı nasıl sıfırlayıp derslere kaydolabileceğinize ilişkin aşağıdaki videoyu izleyebilirisiniz.

 

 

Ortak Zorunlu Ders Sınavları Hakkında

(Bu bölümde yazanlar güncel bilgiler değildir!). Ortak Zorunlu Ders vize ve final sınavları Google Classroom üzerinden gerçekleştirilecektir. Tüm öğrencilerimizin ortak derslere otomatik kayıtları gerçekleştirilmiş ve ortak sanal dersleri classroom.google.com adresinde ana sayfalarına eklenmiştir. Öğrenci İşlerinden alınan listeler doğrultusunda öğrencilerimiz sanal sınıflara atanmıştır. Ancak yine de eksik ders ya da fazladan eklenen ders/dersler olabilir. Bu durumda eksik dersleriniz için özel olarak açılan Ek sınıflara kaydolabilir ve fazladan yanlışlıkla kaydedildiğinizi düşündüğünüz Ortak Zorunlu Derslerden öğrenci kaydınızı silebilirsiniz. Bu hususta sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir. Aşağıda bu işlemleri nasıl gerçekleştirilebileceğini anlatan bağlantılara göz atabilirsiniz.

Ortak Dersten Öğrenci Kaydını Silme

Ortak Zorunlu Derslere Kayıt Olma

Ortak Zorunlu Dersler online vize sınavları 1 Haziran 2020 Pazartesi günü saat 10:00 - 12:00 arasında gerçekleştirilecektir. Final sınavları ise 14 Haziran 2020 Pazar günü gerçekleştirilecektir. 120 dakika (2 saat) boyunca dört ders için online sınav sistemi  öğrencilerimizin erişimine açık olacaktır.  Sınavlara; Classroom ortamında her bir dersin Akış ana sayfasından ya da Sınıf Çalışmaları bölümünden erişilebilecektir.  Bu sınavlar sınav saati itibariyle görünür ve erişilebilir olacaktır. Her öğrencimizin her bir sınava yalnızca 1 (bir) defa giriş hakkı vardır. Teknik aksaklıklardan dolayı sabah oturumuna erişemeyen öğrencilerimiz için aynı gün 14:00 - 16:00 saatleri arasında farklı sorulardan oluşan ikinci bir oturum hakkı tanınmıştır. Online sınav uygulamasıyla ilgili videolu anlatım aşağıdaki adreste bilgilerinize sunulmuştur.  Sınav Kuralları ve online sınavın uygulama biçimiyle ilgili  olarak her bir öğrencimizin aşağıda https://ue.usak.edu.tr/menu/5901#sinav_uygulamasi adresinde yer alan yer alan açıklamaları okuması ve videoyu izlemesi gerekmektedir.

 

 

Dersten Öğrenci Kaydını Silme

Fazladan ya da yanlışlıkla bir derse öğrenci olarak eklendiğini düşünen öğrencilerimiz bu dersten kayıtlarını silebilirler. Kayıt silme işlemi için classroom.google.com ana sayfaya giriş yapıp, tüm dersleri toplu halde görüntülendiğinde silinmek istenen ders bulunur. Ardından kaydı silinmek istenen ders kutusunun sağ üst köşesinde yer alan üç noktaya gelinir ve Kaydı İptal Et butonuna tıklayarak kayıt silinir. Bu kısımda sorumluluk tamamen öğrencimizin kendine aittir ve talep üzerine tekrar kayıt işlemi gerçekleştirilmez.

 

 

 

Online Sınava Giriş ve Sınav Uygulama

Online (çevrimiçi) sınavlar classroom üzerinden gerçekleştirilecektir. Classroom ortamında mutlaka ..@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabıyla oturum açılmalıdır. Özellikle cep telefonuyla sınava giren öğrencilerimizin telefonlarının tarayıcılarında Uşak Üniversitesi öğrenci e-postası dışında başka e-posta (gmail hotmail) oturumlarının açık olmaması gereklidir. Aksi halde sınav erişim izin problemi yaşanabilir. Sınavlarda çoktan seçmeli (test), açık uçlu (yazılı), boşluk doldurma, eşleştirme, doğru/yanlış, videolu uygulama gibi çok farklı türlerde soru sorulabilir. Hangi dersten sınava girecekseniz, o dersin akışından (ana ekran) erişebileceğiniz gibi Sınıf Çalışmaları bölümünden de erişebilirsiniz. Eğer sınav saati henüz gelmediyse bu sınavı göremez ve erişemezsiniz. Sınavın son teslim tarihi öğretim elemanınız tarafından belirlenir, bu süreden önce sınavınızı uygulayarak göndermeniz gerekmektedir. Online sınavlara ilişkin kurallar aşağıda listelenmiştir, bu kurallara uyulması zorunludur.

Online Sınav Kuralları

Online sınava yalnızca ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabıyla erişilebilir. Başka adreslerle sınava girilemez.

2 Sınava giren cihazın arkaplanında ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabı dışında başka bir Gmail / Hotmail / iCloud vb. başka hiçbir hesap açık olmamalı, Uşak Üniversitesi e-posta hesap oturumu açık olmalıdır. Bunun için sınava giriş yapılan web tarayıcısında www.gmail.com ya da www.google.com adresine girilerek tüm oturumlar kapatılmalı ve yalnızca Uşak Üniversitesi e-posta hesabıyla oturum açılmalıdır. Bu işlemin yapılmaması halinde “Erişim İzin” problemi yaşanabilir. Bu sorunun çözümü için şu bağlantıdaki videoyu inceleyiniz: https://ue.usak.edu.tr/menu/5901#sinav_erisim_izni Bu durum öğrencinin sorumluluğundadır.

3 Sınavlara her öğrenci kendine ait Classroom ...@ogr.usak.edu.tr hesabıyla giriş yapmak zorundadır. Başka öğrenciye ait Classroom hesaplarıyla yapılan girişler sınav bitiminde tespit edilerek, sınava kendi yerine başkasını sokma olarak değerlendirilerek disiplin işlemi yapılabilir.

4 Sınava girmeden önce ders öğretim elemanın varsa yönerge ve direktifleri mutlaka dikkate alınmalıdır.

5 Online sınavlara öncelikle internet erişimi olan masaüstü bilgisayar / pc / laptop ile giriş tercih edilmelidir. Böyle bir imkan yok ise; eğer destekliyorsa cep telefonu gibi akıllı mobil cihazlarla giriş yapılabilir. Ancak mobil cihazlar ile soruları görüntülemede sorun yaşanabilir. Bu hususta gerekli tedbirleri almak öğrencinin sorumluluğundadır.

6 Sınav esnasında yaşanabilecek teknik aksaklıklardan (şarj bitmesi, cihaz kilitlenmesi, kopma yaşanması, yanlışlıkla gönder tuşuna basılması, elektriksel ve internet bağlantı sorunları vb.) öğrenci sorumludur. Sınava girmeden önce cihaz ve işletim sisteminin düzgün çalıştığından, internet bağlantısının sorunsuz olduğundan emin olunmalıdır.

7 Online sınavlarda öğrenciden istenen ad soyad, öğrenci numarası, fakülte, e-posta vb. bilgiler eksiksiz ve özenli doldurulmalıdır. Kişisel bilgilerini yanlış yazdığından dolayı kimin gerçekleştirdiği tespit edilemeyen sınavlar geçersiz sayılır. Bu öğrencilerin sınav notları OBS'de GR-Girmedi olarak işaretlenir.

8 Ortak Zorunlu Ders sınavlarında hiçbir geçerli mazeret olmadan, aynı sınavın hem sabah (10:00-12:00) hem de öğleden sonra (14:00-16:00) oturumlarına girilemez. Tespiti halinde sınav geçersiz sayılır.

Ortak Zorunlu Dersler sınavlarında alınan her ders için yalnızca 1 (bir) defa sınav uygulaması gerçekleştirilir. Aynı dersin farklı/ek sanal sınıflarına otomatik ya da manuel (kodla) kayıt gerçekleştirip tekrar aynı dersin sınavını uygulayan öğrencinin bu sınavı geçersiz sayılır. Bu durumdan dolayı alınan her ortak zorunlu ders için yalnızca 1 (bir) adet sanal sınıfa kayıt olunduğundan emin olunmalıdır.

10 Sınav, verilen süre içinde tamamlanarak gönderilmelidir. Geç gönderim ya da sınav formunun yanıt alımına kapatılması halinde öğrenciye ikinci bir sınav hakkı verilmez.

11 Her bir sınav için yalnızca 1 (bir) defa gönderim hakkı vardır.

12 Sınav formunu yanlışlıkla kapatan, sınavdan çıkan, yanlışlıkla Gönder tuşuna basarak sınavını tamamlayan ve her ne şekilde olursa olsun "Zaten Yanıt Verdiniz"  şeklinde uyarı alan öğrencilere ikinci sınav hakkı verilmez. 

13 Sınav sorularının herhangi bir şekilde kopyalanması, çoğaltılması, dijital ortamlarda paylaşılması suç teşkil ettiğinden cezai yaptırımları bulunmaktadır. Etik ihlalinde bulunduğu tespit edilen öğrencilerle ilgili Uşak Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre işlem yapılır.

14 Sınavın değerlendirmesi öğretim elemanınız tarafından yapılır ve OBS'de ilan edilir.

15 Bu kurallar Ortak Zorunlu Dersler online sınavları için belirlenmiş olup, diğer online ders sınavlarınız için öğretim elemanınızın belirleyeceği kuralları dikkate alınız.

Sınav uygulamasının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin aşağıdaki videoyu mutlaka izleyiniz.

 

 

Sınav Formu Erişim İzni Hakkında

Bazı öğrencilerimiz sınav formuna erişirken izin uyarısı ile karşılaşabilir. Bu durum tamamen öğrencilerimizin Internet tarayıcılarında ya da uygulamalarında Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta adresi (...@ogr.usak.edu.tr) dışında hesapların açık olmasından kaynaklanmaktadır. Classroom uygulamasına @ogr.usak.edu.tr hesabıyla giriş yapan ardından sınav bağlantısına tıkladığında Classroom'dan ayrılarak farklı bir internet tarayıcısına (browser) geçen öğrencilerimizin bu geçiş yaptıkları tarayıcıda da aynı @ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabının açık olması gereklidir. Classroom ortamına @ogr.usak.edu.tr adresiyle giriş yapan öğrencilerimiz sınav formunu doldurmak için tarayıcıya geçtiklerinde hala Uşak Üniversitesi adresiyle giriş yaptıklarını sanmaktadırlar. Halbuki tarayıcıya geçiş yapıldığı için burada arkaplanda genellikle kişisel mail hesap oturumlarının açık olduğunun farkında değillerdir.

Sınav formlarımıza Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta adresi dışındaki hesaplarla erişilemez. Bundan dolayı sınav formunu açtığınız mobil ya da normal bilgisayar Internet tarayıcısında (Safari, Opera, Firefox, Chrome, Internet Explorer, Safari, Edge vb.) www.google.com anasayfaya giriş yapıp, öncelikle buradaki farklı Gmail, Hotmail, iCloud vb. olan hesaplardan çıkış (Logout)  yapılmalıdır. Ardından Uşak Üniversitesi Öğrenci E-posta hesabıyla (...@ogr.usak.edu.tr) oturum açılmalı ve bu işlemi gerçekleştirdikten sonra Sınav Formuna tekrar erişim sağlanmalıdır. Vize ve final sınavlarımızda bu durumdan dolayı mağduriyet yaşamamanız için cihazınızda arkaplanda açık olan hesaplarınızı gözden geçirmenizi ve sınav formlarına Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta hesabınızla @ogr.usak.edu.tr ile erişim sağlamaya çalıştığınızdan emin olunuz. Tarayıcınızda öğrenci e-postasıyla oturum açma işlemi için https://drive.google.com/file/d/1mKDWWHZtdMUsRPTmbmwc3Af3DbJlDx-c/view adresinde yer alan ya da aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

Sınavların Geç Teslimi ya da Teslim Edilmemesi Hakkında

Online sınav uygulamalarının ardından, sınav sayfalarında Atandı, Teslim Edildi, Geç Teslim EdildiTeslim Edilmedi gibi ibareler yer almaktadır. Bu ibareler Google Forms aracılığıyla gönderilmiş olan sınav evrakıyla doğrudan bir bağlantısı yoktur. Atandı: Bir sınav uygulamasının öğrenciye atandığını ve öğrencinin son teslim tarihi ve saatinden önce sınavını uygulayarak göndermesi gerektiği yönünde bir uyarıdır. Öğrenci sınav bitim saatinden önce Google Forms üzerinde sınavını tamamlarsa, bu bölüm Teslim Edildi şeklinde görülür. Ancak bu sınav formunuzun sorunsuz, hatasız iletildiği manasına gelmez, çünkü bu bölümde yazan uyarı, öğrencimiz tarafından butona basılarak değiştirilebilmektedir. Sınav saati bittikten sonra gönderilen sınavlar Geç Teslim Edildi şeklinde görünür. Normal süre içerisinde sınav tamamlandığında genellikle otomatik olarak Teslim Edildi olarak işaretlenir. Ancak, bazen otomatik olarak sınav formu başarıyla gönderilse bile Teslim Edilmedi şeklinde görülebilir. Bu durum sınavınızı engelleyici bir durum değildir! Bu durumu düzeltmek için sınav bölümüne girip "Tamamlandı olarak işaretle" butonuna basılabilir. Bu uyarılar öğrenciyi bilgilendirme amaçlı işaretler olup, sınav formunuzun gönderilip gönderilmemesini etkilememektedir. Sınav son teslim tarihinden sonra bu butona basılırsa Geç Teslim Edildi şeklinde görünürken, sınav son bitim tarihinden önce basılırsa Teslim Edildi şeklinde görünür. Tamamlandı olarak işaretle butonuna nasıl tıklanacağını gösteren aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. Sınav süresi dolmadan yapılan bir ödev tesliminin tamamlanması gösterilmiştir. Sınav son teslim saatinden sonra bu işlem gerçekleştirilmiş olsaydı, Atandı yerine Teslim Edilmedi yazacak ve Tamamlandı olarak işaretle butonuna tıkladıktan sonra Teslim Edildi yerine Geç Teslim Edildi yazısı görünecekti. Sınav teslim formu teslim edildi olarak işaretlenmiş olsa bile, resmi kayıtlarda online sınav evrakına rastlanmayan öğrenci sınava girmemiş sayılır.

 

 

Ortak Zorunlu Derslere Kayıt Olma

(Bu bölümde yazanlar güncel bilgiler değildir!). Çeşitli nedenlerle Ortak Zorunlu Derslerden herhangi birine otomatik olarak kayıt olmayan ya da yanlışlıkla Ortak Zorunlu Dersler (Temel Bilgi Teknojileri, Yabancı Dil - İngilizce, Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi) derslerinden kayıtlarını silen öğrencilerimiz ek olarak açılan ortak zorunlu ders sanal sınıflarına kayıt olabilirler. Hali hazırda Classroom ortamlarında aldıkları tüm ortak zorunlu dersleri tanımlanmış öğrencilerimizin bu işlemi yapmalarına gerek yoktur. Her bir ortak zorunlu ders için yalnızca 1 (bir) sanal sınıfa kayıt olunmalıdır! Aynı dersin farklı gruplarına birden çok kayıt işlemi gerçekleştirilmemelidir. Bununla beraber Ortak Zorunlu Ders aldığı halde, aldığı otomatik kayıt olmamış olan ve kendisi de derse manuel kayıt olmayan öğrencilerimizin sorumlulukları kendilerine aittir. Kayıt işlemi için https://usak.edu.tr/Home/SinavEkKayit bağlantısını ziyaret ediniz. 

 

 

Erişim Koduyla Sınıfa Kayıt Olma

Öğrencilerimiz bazı durumlarda sanal sınıflara kod ile kaydolmaları gerekebilir. Örneğin mazeret sınavları farklı bir sınıfta yapılmaktadır, bundan dolayı mazeret sınavı sınıflarına öğrencilerimiz kendileri kayıt olmalıdır. Bu işlem için https://classroom.google.com anasayfaya girilir, ana sayfada sağ üst köşede yer alan + (artı) işaretine tıklanır ve Sınıfa Katıl butonuna tıklanır. Ardından açılan pencereye katılmak istenen sınıfın erişim kodu girilir ve Katıl butonuna tıklanarak sınıfa katılmış olunur. Not: Kodla kayıt olunan bir sınıftan kayıt silinirse tekrar kayıt olunamayabilir. Sınıflara doğru şekilde kayıt olmak öğrencilerimizin sorumluluğundadır. Aşağıdaki resimlerde sınıfın erişim kodu ile kayıt işlemi gösterilmiştir.

 

 

 

Sanal Sınıf Kişi Listesinde İsim Görünürlüğü

Classroom sanal sınıf ortamında Kişi listesinde öğrencilerimiz kendi isimlerini göremezler. Bu altyapısını kullandığımız Google Classroom'un bir özelliğidir ve bir hata ya da sorun değildir. Bu durumdan dolayı Kişi listesinde kendi ismini göremeyen öğrencilerimizin bunu bir sorun olarak algılamamaları gerekir. Aldığınız dersi, classroom.google.com adresinde Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta hesabınızla oturum açtıktan sonra ana sayfanızda görebiliyor, Akış ve Sınıf Çalışmalarına erişebiliyorsanız, zaten sanal sınıfa kayıtlısınız demektir. Kişi listesinde kendini göremeyen öğrencilerimizin endişe duyarak kayıtlı oldukları derse tekrar kayıt olmaya çalışmalarına gerek yoktur.

 

 

Mobil Cihazlarla Erişim

 Google Classroom Uygulaması

IOS versiyon: https://apps.apple.com/us/app/google-classroom/id924620788

Android versiyon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom&hl=tr

 

 Google Meet Uygulaması

IOS versiyon: https://apps.apple.com/us/app/hangouts-meet-by-google/id1013231476

Android versiyon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.meetings&hl=tr

 

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

Kıymetli Öğrencilerimiz, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 19.03.2020 tarihli ve 75850160-199-E.22344 sayılı yazısı uyarınca uzaktan eğitim süresince oluşturulan tüm öğretim materyalleri ile video, ses ve görüntü kayıtlarının öğretim elemanlarımız için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında “kişisel veri” olduğunu ve bu olağanüstü süreçte sizlerle paylaşıldığını hatırlatmak isteriz.

Söz konusu ders anlatım sürecindeki kişisel verilerin korunmasına özen göstermeniz çok önemlidir. Bu süreçte size sunulan dijital verilerin, sanal sınıf ve derslerin herhangi bir sosyal medya platformunda paylaşılmaması, tedavüle sokulmaması gerekmektedir.

Aksi durum KVKK bakımından ilgili öğretim üyelerimizin kişisel verilerinin ihlali anlamına gelmekle birlikte söz konusu ihlalin çok ciddi hukuki ve cezai yaptırımlarının olduğunu/olabileceğini de anımsatmak; yapılacak bu ihlallerin Türk Ceza Kanunu m. 135, m.136 uyarınca hapis cezası gerektirebileceği, Borçlar Kanunu m. 49 ve m.58 uyarınca maddi manevi tazminat sorumluluğunu gerektirebileceği, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca da hapis cezası uygulanabileceği konusunda sizleri bilgilendirmek, bu gibi hak ihlallerinin oluşması halinde ise kurumumuzun herhangi hukuki/cezai bir sorumluluğunun olmadığını, bu husustaki tüm sorumluluğun ilgili kişi/kişilerde bulunacağını, işbu bildirimimizin KVKK’nın 8. ve 10 maddesi kapsamında aydınlatma niteliğinde olduğunu önemle ifade etmek isteriz.

Üniversite Uzaktan Eğitim Sistemine kayıt olan tüm öğrencilerimiz, yukarıda belirtilen hususların bağlayıcılığını kabul etmiş sayılır. Öğrencilerimizin, bu süreç içerisinde kendilerine sunulan tüm dijital materyalleri öğrenme süreçleri için kullanacağına, söz konusu yasal düzenlemelere de harfiyen riayet edeceğine ve başka ortamlarda kullanmayacağına olan güvenimiz tamdır.

 

 

Güncel Duyuruları Takip Etmeniz için Sosyal Medya Hesaplarımız

ue.usak.edu.tr

 

 

Teknik Destek

Telefon: 0276 - 221 21 21 (Dahili)

Dahili: 1120, 1121, 1124, 1125, 1127, 1134, 1135, 2149, 2162, 2190, 3360, 3361, 3362, 3367

 

 

 


Oluşturma: 05 Ekim 2020